torstai 27. marraskuuta 2008

Oodi Sturdille

Taannoin kun Piispaska alkoi heitellä ajatusta ilmoille, että tilataanpa rouville sturdin näyttelyhäkit niin olin ensin kovin ajatusta vastaan. Meikähän ei olevinaan moista hifistelyvehjettä kaipaa, kyllähän sitä sen verran verhoja jaksaa ripustaa. Lopulta lämpenin kuitenkin ajatukselle ja maihinnousun Sammonkadulle teki musta tuplastöördi.

Sittemmin näyttelykeikkojen lisäksi häkille onkin löytynyt miltei jokapäiväistä käyttöä. Coonimme ei suostu föönattavaksi joten veikko laitetaan sinne kuivumaan pesun jälkeen. Lauman matriarkka Tauno ruokailee useimmat ateriansa sturdissa koska syö munuaisvikaisten ruokaa. Xena nukkuu yönsä sturdissa. Tyypillä on tapana nukkua aivan uskomattoman sikeästi ja kuorsaten, jossain vaiheessa yötä joku sikapää itämainen keksii aina ruveta hätyyttämään rouvaa ja Kena parka herää hirveästi säikähtäen. Xenasta on huomannut heti miten paljon rentoutuneempi se on päivisin kun saa nukkua rauhassa. Näin ollen häkki on ollut todella hyödyllinen.
Ainoa mikä siinä kiristää on puhdistaminen. Olen kuullut villiä huhua että jotkut pesevät sturdinsa pesukoneessa. Minä meinasin saada itkupotkuraivarit kun olin irrottanut "pitkät kaaret" ja koitin vääntää niitä takaisin, hirvittävä homma. Enkä edes saanut häkkiä lopulta koneeseen kun en keksinyt mistä poikkipuut lähtevät ulos. Vai pesettekö te sturdinne koneessa poikkipuineen päivineen? Jos ne poikkipuut saa jostain välistä ulos niin mistä? Kaaripuut saa raivolla, muiden röörejä en ole löytänyt.
Kun tuon kokoiseen suihkukoppiin pistää teltan roikkumaan ja alkaa suihkuttelemaan niin voin kertoa että eipä sitä kovin puhtaaksi saa.

Mutta niin ihastunut olen tähän kapineeseen että nyt noutoaan odottaa extra large divided kantolaukku, kiitos vain Suskulle taas roudaamisesta. Ja värinä... tadaa musta!

4 kommenttia:

Elina kirjoitti...

Muakin inspais vähän sellainen kantolaukku. Ehkä sitten jos joskus oikeesti olisi innostusta ja elukkaa mitä näyttelyttää...

mutta iskettiin teille vahinkokiertoon ja blogipalkintoa 8-)

Hanne kirjoitti...

Järvenpäähän? Ei multa ole lähdössä sinne ketään! :)

Orifame Senja kirjoitti...

Kyllä sturdi on hyvä! Mua odottaa Kuopiossa large bägi, divided malli.Musta. Onko muita "värejä"?
Mä en ole uskaltanutkaan ajatella sturdin koneessa pesua. (VOIKO SEN TOSIAAN PESTÄ SITEN? Kertokaa ny, te jotka sen olette teheet!!)En ole myöskään ottanu kaaria pois. Olen suihkuttanu vaan. Mua helpottaa huomattavasti isompi kylppäri ja suihku, johon saa "hierovat paineet". Japsiautosta lähtis sillä maalit 8)

Mirka V. kirjoitti...

Kyllä sen voi pestä koneessa.. itse en ole pessyt :D

Lainasturdiin ähellettiin miehekkeen kanssa kaaria paikoilleen 45min, silloin päätin että omani pesen jatkossakin kylppärissä suihkulla..jestas mitä hommaa!! :o